2018. 07. 18. szerda, Frigyes


Rovatok

Dívány

 

Varga Imre motokrossz versenyző - a Mi ,,MIMÓNK”!

                                                                                                                   

A 16 esztendős Varga Imre – vagy ahogy a motoros berkekben emlegetik ,,Mimó” - 2 éve a Team HTS KTM kötelékében teljesítve, idén berobbant a magyar junior kategória élmezőnyébe és egyre sikeresebb motokrossz versenyzői pályafutást tudhat maga mögött. Mivel a közeljövőben biztosan rengeteget hallunk majd róla, az alábbiakban érdemes kicsit jobban megismerni a gyirmóti fiút, aki magabiztosan vezeti a 2014-es utánpótlás MX2 kiírást.

 

 

Milyen indíttatásból kóstoltál bele a motorozásba?

- Elég későn, a versenyzők többségével ellentétben 9 évesen ültem először motoron, míg mások 4 évesen már versenyeket nyertek. Viszont a sport mindig szerves része volt az életemnek, 3 évig judoztam és a mai napig rendszeresen úszom. Szüleimnek köszönhetően 8 évesen megkaptam életem első Suzuki 65 ccm-es krosszmotorját. A lábam még nem ért le róla, de apukám megtanította nekem az alapokat. Nehéz volt a kezdet, mert a családomban senkinek nincs motoros múltja.

 

Mikor indultál először versenyen?

- 2007-ben, 9 évesen a Magyar Bajnokságon. Eleinte hátul, majd a középmezőnyben végeztem. Év végére 22 nevező gyerek közül az ötödik helyre sikerült felzárkóznom. Édesapám a legjobb edzőkhöz hordott, hogy lemaradásomat pótolni tudjam. (Kökényesi György, Borka János, Németh Kornél) A motorozás a család fő programjává vált: a testvéreim, anyukám és apukám minden versenyhétvégén segítenek nekem, hogy csak magamra tudjak koncentrálni. Ez egy családi sport is, nélkülük nagyon nehéz lenne.

 

Ezután mi következett?

- 2008-ban Szlovák-Magyar Kupát hirdettek, Nemzetközi Junior Kupa néven. Itt összesítésben a 8. helyen végeztem, a magyarok között 4. lettem. 2009-ben, 11 évesen a magasságom miatt 85 ccm-es Suzukira váltottam és már

a Reál Motor Centrum színeiben ifi kategóriában endurókrossz magyar bajnok lettem maximális pontszámmal, a motokrossz bajnokságon pedig  pontegyenlőséggel az első helyezettel, de csak másodikként tudtam végezni.

 

 

A 2012-es év nagy változást hozott az életedben! 

- Igen! Hatalmas megtiszteltetés ért, bekerültem egy igazi csapatba a Team HTS KTM-be! Életem legszebb napja volt, a mai napig alig hiszem el. Nagyon büszke voltam! Magyarország legnagyobb és legjobb pilótáival egy csapatban lenni, óriási megtiszteltetés, ugyanakkor óriási bizonyításvágy, hogy megmutassam ITT A HELYEM! Annyira szerettem volna a csapatomnak meghálálni a bizalmat, hogy már az év elején egy lapockatörést, majd pár hónappal később alkartörést szenvedtem.

Így nem volt egyszerű a kezdés, de év végére a Magyar

OB 3. helyére elég volt.

 

Nemsokára pedig 125 ccm-re váltottál...

- Tavaly ültem fel először nagymotorra, egy 125-ös KTM-re. Nem volt egyszerű a váltás. Ha belegondolnak az olvasók vagy a szülők, hogy amikor a gyereküknek megveszik az első felnőtt méretű biciklit, bizony eléggé botladoznak az első métereken. A kisebb motorról nekem is ilyen nehéz volt felülnöm a nagykerekű felnőtt motorra, mert itt nem csak a méretet kellett megszoknom, hanem a motor

nagyobb erejét is. Sajnos egy újabb alkartörés miatt sok versenyt ki kellett hagynom, de megjártam a junior világbajnokságot és a hazai bajnokságban az

összetett hetedik helyen végeztem UMX2-ben. Az idei szezonra átültem egy négyütemű 250-es KTM-re és hatalmas erőbedobással készültem, többek között

Harry Everts edzőtáborában, Spanyolországban 2 hétig. Ez egy újabb mérföldkő, hiszen a világbajnokok is ilyen típusú motorral versenyeznek. Azóta pedig Németh Kornél

csapatunk rangidős versenyzője, hazánk legeredményesebb motorosa segíti fizikálisan a felkészülésemet, szerencsére ez már az eredményekben is meglátszik.

 

 

Fantasztikus érzés lehet ilyen csapattagoktól tanulni.  

- Kornél kemény edző, és nagyon jó motoros, sokat lehet tanulni tőle. Mindent alaposan átveszünk a közös munka során: a rajtokat, a kanyarokat, az ugrásokat. Szükségem van ezekre, hiszen a világ legjobbjaival kell megküzdenem. Ez is egy tanulási folyamat. A franciák, az amerikaiak, a belgák, az olaszok tradicionálisan erős motokrossz nemzet, ezekben az országokban nagyon komolyan foglalkoznak az utánpótlás kinevelésével. Rendkívül inspirálóan hat rám a HTS többi tagjának munkássága: az ország legjobbjaival megyek együtt, nagyon sokat tudok tanulni tőlük. Mindig nézem, hogy megy Kori, Szvoboda Bence, vagy Déczi Balu.

Mindannyian magyar bajnokok és világbajnoki ponszterző versenyzők. Igyekszem ellesni tőlük ezt-azt és alkalmazni a versenyzésem során. A pályán a versenyszellem visz előre.

 

Apropó tanulás. Hogyan lehet összeegyeztetni az iskolát eredményesen egy ilyen szenvedéllyel?

- Nagyon jó iskolába járok, a Móra Ferenc iskola tesi tagozatos osztályába, ahol ugyancsak maximálisan támogatnak. Mindenki mellettem áll, igazán szerencsésnek érzem magam. A családom tagjai erejükön felül értem vannak. A munkamegosztás: Apukám motorszerelő és edző, Anyukám a ruhamosó és idegeskedő, a nővérem fotós, az öcsém pedig szurkoló.:-)

 

Tervezel más kategóriát is kipróbálni? pl. freestyle

- Szerencsém van, mert Kornél nem csak nagyon jó motokrosszos, endurókrosszban is a világ élvonalába tartozik. Ez egy speciális szakág a terepmotorozáson belül. Míg a krosszban a sebesség számít, az endurókrosszban az ügyesség. Köveken, fagerendákon kell átmenni a közel 100 kilós versenymotorral. Ezt csak precíz vezetési technikával lehet megvalósítani. Azt mondják, hogy talán tehetségesebb vagyok ebben az endurókrosszban, mint a hagyományos motokrosszban.

 

Az idei évben hány futamgyőzelem áll mögötted, hogy állsz pillanatnyilag és melyek a jövőbeli terveid?

- A motokrosszban minden versenyhétvégén két futamot rendeznek, ezek a részeredmények adják a végeredményt. Eddig 5 fordulót és 10 futamot teljesítettünk. Az ifjúsági kategóriában - amit UMX2-nek hívnak -, nyolc futamgyőzelmem, két második helyezésem, négy összetett győzelmem van, így megnyugtató előnnyel vezetem a bajnokságot. Remélem sikerül megnyernem életem első magyar motokrossz bajnoki címét, aztán pedig a külföldi mezőnyben szeretnék bizonyítani a későbbiekben. Álmom a világbajnoki cím, ám ahhoz a kitartó munkán kívül sok minden más is kell. Szerencsés vagyok, mert Horváth Lajos, a HTS KTM tulajdonosa (lenti fotón) kiválasztott, és az elmúlt három szezonban minden támogatást megadott, hogy űzhessem ezt a sportot. Nélküle ma már biztos nem versenyeznék. Lajoson kívül nagy köszönettel tartozom Horváth Ferencnek és Horváth Ernőnek, a győri Alcufer KFT tulajdonosainak a további anyagi támogatásért. Ezúton is szeretném kifejezni a hálámat feléjük.

 

Hol láthatunk legközelebb?

Az idei nemzetközi szereplésem befejeződött, a magyar bajnokságból még kettő forduló és a csapatbajnoki verseny van hátra. A győrieknek a magyar bajnokság záró fordulója lesz a legközelebbi verseny, melyet Ácson rendeznek meg október 5-én. Tavaly nagyon sok helyi szurkolt nekem, remélem idén is így lesz.

 

Eredmények:

2014. Felnőtt Európa-bajnokságon való részvétel (Bulgária, Spanyolország, Olaszország), 

8 futamgyőzelem a magyar bajnokságban

2013. Magyar bajnokság (Junior MX2): 7.hely

Magyar bajnokság (Felnőtt MX2): 8.hely

2012. Magyar bajnokság (junior 85cc): 2.hely

Nyugat-kupa (85cc): 1.hely

2011. Magyar bajnokság (junior 85cc): 3.hely

Magyar endurocross bajnokság

(Ifi kategória): 1. hely

2010. Magyar bajnokság (serdülő 85cc): 3.hely

Osztrák kupa (85cc): 3. hely

2009. Magyar bajnokság (serdülő 85cc): 2.hely

                                                                      

A HTS Team (hivatalos nevén: Team HTS KTM) Magyarország egyik legszínvonalasabb Motokrossz csapata. 2011-ben alapította meg Horváth Lajos a csapatot két fővel: Ragats Rolanddal és Kerese Gáborral. Először Nyugat-Kupa fordulókon vettek részt, majd HTS néven a Magyar Bajnokságon is indultak. 2012-ben bővült a csapat Szvoboda Bencével, Szőke Márkkal, Varga Imre "Mimo"-val és Déczi Balázzsal. Ez az év kisebb-nagyobb gondokkal-bajokkal kezdődött, de év végére egy sikeres évet zárhattak a versenyzők. A Magyar Bajnokságon MX1-es és MX2-es kategóriában, Nyugat-Kupán MX1-es és 85 köbcentis kategóriában bajnokok lettek. Majd a legutolsó versenyen a csapat bajnokságon is nyertek. 2012 októberében még egy fővel bővült a csapat, ifj. Németh Kornéllal. 2013-ban nem csak hazai, hanem külföldi versenyeken is részt vettek a versenyzők. Szintén egy nagyon sikeres évet tudhatnak maguk mögött, a Magyar Bajnokságon MX1-es, MX2-es kategóriában, és Nyugat-Kupán is MX1-es és MX2-es kategóriában szintén bajnokok lettek a versenyzők. Külföldön is sikerre tett szert a csapat, ugyanis a Német Endurókrossz Bajnokságot ifj. Németh Kornél nyerte. A 2013-as Magyar Csapat Bajnokságot is megnyerték, 2014-ben első magyar csapatként szereztek világbajnoki pontokat Németh Kornél révén és EB-dogót Szvoboda Bence révén.

KISALFÖLD TREND A FACEBOOKON




IMPRESSZUMMÉDIAAJÁNLATELÉRHETŐSÉGEKTERJESZTÉSI PONTOKÁSZF